Marką może być każdy, ale nie każdy to potrafi. Dobra marka osobista inspiruje, rozwija, uskrzydla i sprawia, że chcemy się wspiąć na wyższy poziom. Sprawia, że czujemy się lepsi.

 

CHCESZ BYĆ MARKĄ?

A może już nią jesteś? Dzisiaj bariery i granice niemal nie istnieją. Każdy może zrobić coś wyjątkowego i być inspiracją. Dla jednych będzie to koncept połączenia ludzkiego mózgu z globalną siecią internetową. Dla innych bungee jump do otchłani piekła w czeskiej kopalni. Dla niektórych wyjątkowe będzie przywiązanie do nieco przykurzonych zasad savoir vivre, które nadal wskazują, że najlepszą opcją rozpoczęcia i zakończenia mejla są zwroty: “Szanowny Panie” i “Z wyrazami szacunku”, nawet gdy piszesz do osoby, która na szacunek nie zasłużyła. Rozumiem zasadę, że nie zniżamy się do poziomu “rozmówcy”. Jednak czasy się zmieniają i takie stare zasady wnoszą więcej szkody niż pożytku w nasze życie. Po pierwsze utwierdzają delikwenta w jego niesłusznie wysoki mniemaniu o sobie, po drugie stawiają mnie na jednej półce z osobami, które nie potrafią wyrazić swojego zdania i stosunku do innej osoby w sposób adekwatny do sytuacji. Czasy się zmieniają, ludzie się zmieniają, więc zasady też powinny ewaluować. Wyjątkowym mozna być na wiele sposobów i każdy z nich znajdzie swoich zwolenników i przeciwników. Podstawa, to się wyróżnić.

 

DOBRA MARKA OSOBISTA

Marką może być każdy, ale nie każdy to potrafi. Dobra marka osobista inspiruje, rozwija, uskrzydla i sprawia, że chcemy się wspiąć na wyższy poziom. Sprawia, że czujemy się lepsi.

Ten proces działa w dwie strony. Kto jest marką osobistą doskonale wie, że rozwój i inspiracja w oparciu o to, co mamy wartościowego w sobie są najważniejsze. Cała reszta czerpie od niego motywację i energię, też chce się rozwijać i stawać sie lepszym. Dziedzina nie ma tu znaczenia, bo zasada wszędzie działa to tak samo. Jedni chcą być jak Steve Jobs, inni jak Angelina Jolie czy Matka Teresa z Kalkuty. Ktoś powie, że lepsze są marki lokalne i jego wzorem będzie Pani Swojego Czasu, Tamara Gonzalez Perea i Piotr Bucki czy Modny Tata.

 

CZYM JEST MARKA OSOBISTA?

To bycie sobą. Odkrywanie siebie. To ciągła inspiracja i zmiana, by każdego roku stawać się coraz lepszą wersją siebie. Marka osobista to człowiek, który potrafi być własnym przyjacielem. To osobowość, która inspiruje i elektryzuje innych ludzi.

 

WARTOŚCI

Budowanie marki osobistej to proces jednocześnie prosty i skomplikowany. Podstawą są wartości, to co masz w głowie i w sercu. Ładne opakowanie z bublem w środku nie stanie się prawdziwą marką. Warto zacząć od:

  • wartości, które są dla Ciebie ważne,
  • szczerości wobec siebie,
  • wniosków z porażek,
  • radości z tego co już masz.

 

Nie warto stać w miejscu. Inspiruj się i zmieniaj, a świat na pewno to zauważy.

Warto zaparzyć dobrą kawę i pomyśleć kim jesteś i kim chcesz być. To na początek :)

Pozdrawiam, Mana